2 september terug in Nederland - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Mieke en Kylie Meijer en Strijbosch - WaarBenJij.nu 2 september terug in Nederland - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Mieke en Kylie Meijer en Strijbosch - WaarBenJij.nu

2 september terug in Nederland

Door: miekekylie

Blijf op de hoogte en volg Mieke en Kylie

27 Augustus 2010 | Australië, Brisbane

Eerst even een belangrijk detail: We komen pas 2 september aan in Nederland ipv de 31 ofzo.. Dus het bericht dat jullie hebben gehad klopt niet! Want onze vlucht is veranderd.

Onze laatste paar dagen hier in OZ zijn aangebroken... We hebben weer genoeg te vertellen want we hebben weer meer dan genoeg beleefd de afgelopen tijd!

Na ons Frazer Island avontuur zijn we gauw vertrokken richting Noosa.. Op hoop van zegen dat we daar meer te beleven zouden krijgen..
Daar aangekomen komen we 2 meisjes van onze Whitsundaytour tegen die zeggen dat er niks te doen is.. dat is balen!
naja... wij uiteindelijk een wandeling gemaakt door een national park die om de hoek lag en daar ontmoette we 2 jongens.. T was wel gezellig dus we zouden samen Thais gaan eten.. Wij 2 uur rondgelopen door Noosa en nog geen Thais restaurant gezien! Vervolgens zijn we naar een ander restaurant gegaan waar we aan de praat kwamen met wat locals. Ene meneer Tim was daar een van.. Wij gezellig geklets en van t een kwamen we op t ander en nu hebben we morgen met hem afgesproken om naar het Australian Football te gaan Brisbane - Sydney! We zijn benieuwd!
De dag ernaa zijn we gaan surfen.. nou een best avontuur eerst kwamen we namelijk een half uur te laat omdat we het niet konden vinden. Vervolgens ging het wel erg goed! We hebben allebij op t surfboard gestaan totdat Kylie een beste domper maakte en opeens zielig in t water ronddobberde.. Oei, dat zag er niet best uit. Wij naar t ziekenhuis en al. Ze heeft haar enkel zwaar gekneusd. Dus de komende paar dagen wordt het op krukken lopen. Dat is even balen, vooral nu we een trip hadden gepland inlands om daar de natuur te verkennen als echte padvinders. Dat zit er dus niet echt in.
Toch zijn we doorgereden richting Eumundi omdat daar een bekende markt zou zijn de volgende dag. Wij de volgende dag daar naartoe, maar dat ging niet echt omdat t erg zwaar was voor Kylie en die markt was onwijs groot. De inlandse planning hebben we in vogelvlucht gezien door er doorheen te rijden met de campervan. Maar de hotspot hebben we gelukkig niet gemist een of ander mooi gebergte. Daarna zijn we doorgereden naar surfers paradise. We hoopte daar op een mooie campingplaats met onze campervan. Maar t was noggal lastig dus hebben we uiteindelijk ergens verderop geslapen.
Omdat Surfers paradise erg commercieel is en we toch nauwelijks konden lopen (die dag 1 km per uur) zijn we de volgende dag doorgereden naar Byron bay. Dat moest ook wel mooi zijn. Daar aangekomen blijkt dat we te ver doorgereden zijn en we weer in t slechte weer terecht waren gekomen: Kou en regen! Nooooo.

In Byron bay hebben we wel eindelijk onze douche kunnen krijgen die we 4(!!!!) dagen geleden voor t laatst hadden gehad. Dus je zult wel begrijpen dat t niet erg gezellig rook rondom ons en onze haren er ook niet bepaald fris eruit zagen. Van die dagen hebben we ook nauwelijks fotos omdat dit feit niet vertoont mag worden.

In Byron bay hebben we de hele dag lekker op een bankje gezeten mensen lopen spotten. We kwamen er ook achter dat je er niet goed met je campervan op een parkeerplaats kon gaan slapen (dat is het goedkoopste en eigenlijk ook best veilig!) omdat de politie je zou wegsturen. Dit hebben we geweten. Wij hadden onze camper al ergens in een woonwijkje verderop gezet met een mooie view op de zee. Worden we sochtends om 6 uur eventjes lekker wakker geklopt. Foei we schrokken ons een hoedje! Staat daar een politie agent voor de deur die ons even kwam vertellen dat we daar niet mochten camperen... Wij als domme Hollanders: 'ooh mag dat niet?! Dat wisten wij niet hoor!'
Naja.. Byron bay dus ook al geen succes omdat t weer niet mee zat en we ons niet echt welkom voelde met onze mooie campervan.
Die dag zijn we nog naar WB movie world gegaan, Kylie in de rolstoel zodat we wat harder gingen dan de 3 km per uur op dat moment! We hebben nog een wedstrijdje gedaan met een andere rolstoeler en Kylie had met haar zielige pootje dikke sjans met Bugs bunnie! (jammer dat je niet kan zien wat er in t pak zit)

Kylie loopt nu trouwens alweer op touristisch tempo rond. Ze is nog niet zo snel als ze normaal is, maar als tourist is t een prima tempo!

Om het verhaal iets in te korten. We zijn nu aanbeland in Brisbane. Ons laatste gedeelte van de trip. We moesten onze campervan netjes inleveren en helemaal schoon dus wij dat ding boenen en schrobben en hopen dat t goed genoeg schoon was. Komen we er in Brisbane achter dat we nog 40 minuten moeten rijden naar de drop off place!
Voor ons dus 2 uur aangezien we zon 30 u-turnen moeten maken en 5 keer verkeerd rijden (Dan ben je gelijk ook een kwartier verder voordat je t in de gaten hebt). De u-turnen zijn hier erg populair aangezien alles 1 richtingswegen zijn. Om gek van te worden. T laatste uur dat Mieke moest rijden werden de u-turnen meer en meer gebruikt en de autos gingen zelfs tutteren naar ons! Boze gezichten en handgebaren werden allemaal naar Miekes hoofd geslingerd. Misschien kwam dit ook wel een beetje door het associale rijgedrag aangezien Mieke t wel had gezien met die U turnen en t verkeerd rijden. Enfin, aangekomen bij de drop off place: Is er niemand!! Moesten we de sleutel in een gat gooien en Thats it! oftewel voor niks die hele campervan geschrobt bij t leven;) haha.

Vandaag was ook weer een avontuurlijke dag! We zitten nu een een mooi hostelletje en vandaag was het Shopdag! Hoeraaa!! Brisbane is echt zoooo goed om te shoppen oeioei, dus je zult wel begrijpen dat onze koffertjes nog beter gevuld zijn dan ze al waren.
Wij lopen gezellig door de stad heen, wie komen we daar tegen:

DE FLAUWE BELG!!!

Natuurlijk kwamen we op het onderwerp 'de hangmat'. Nee die hebben wij niet gezien alleen z'n schoenen en pet maar die hebben we weg moeten gooien ivm t afleveren van de campervan.. helaas helaas.. Het gesprek was niet zo lang en hij keek ons verdacht aan. Kylie plaatste nog een mooie opmerking over de hangmat: 'I think he was flying away!' naja hij verliet ons met een droevig gezichtje.. arme jongen..

We zitten in een best wel duur hostel en onze kamer van 8 personen is overvol. 8 vrouwen met de meeste nog meer bagage mee dan ons! (Het schijnt mogelijk te zijn!) Dus wij hadden er genoeg van. Zo hebben we net even zien te regelen dat we een 3 persoons kamer hebben nu voor evenveel geld. De 3e persoon zal waarschijnlijk nooit komen dus hebben we mooi onze eigen prive kamer! Hoe mooi is dat!

Vanavond gaan we ons na vele nachten vroeg slapen (9 uur) en ochtenden nog vroeger opstaan (vandaag en gisteren om 5 uur s'ochtens wakker) weer aan t nachtleven wagen! We zijn benieuwd!!!:D

Morgen gaan we naar een market om nog meer spulletjes te kopen en smiddags hebben we afgesproken met onze vriend Tim, waar we mee naar t football gaan die avond!

Zo.. nu is alles weer up to date en hopelijk is t weer leuk om te lezen. Dit zal wel een van onze laatste berichten zijn. Dinsdagavond vliegen we naar taipei en donderdag belanden we weer op Nederlands grondgebied. Maar nu eerst nog een weekendje vol feesten en alles eruit halen wat mogelijk is.

Liefs ons

• 27 Augustus 2010 - 12:06

Loes:

Hi!

Het aftellen is nu dus echt begonnen...
    Hebben jullie ook echt het idee dat je nu wel al heel veel mooie dingen hebt gezien en gedaan, of is er nog steeds een lange wensenlijst?
    Geniet er nog van die laatste dagen!

Liefs Loes

• 27 Augustus 2010 - 12:06

Loes:

YES! Ik was de eerste (A)!

• 27 Augustus 2010 - 12:51

Dona:

Super verhaal shop ze nog maar lekker en let op je budget maar vooral geniet van jullie laatste dagen want thuis is alles zo weer gewoon.

• 27 Augustus 2010 - 12:56

Marion:

Dames! Klinkt weer fijn allemaal! behalve die gekneusde enkel...
    Geniet nog lekker van jullie laatste dagen dames! & tot donderdag:D

• 27 Augustus 2010 - 13:10

Joke:

Zo begin je aan het avontuur en zo is het al weer bijna voorbij. Jammer van die blessure, Kylie. Gelukkig toch lekker kunnen shoppen....
    Geniet nog van de laatste week!!
    Liefs uut Diem

• 27 Augustus 2010 - 16:31

Em:

Wauw.. wat is de tijd gevlogen zeg! Jullie laatste daagjes gaan in. Geniet er van, ik ga het in ieder geval missen om jullie verhalen te lezen. Ky hopelijk is je enkel weer helemaal beter! Wat wel leuk is dat ik kan zeggen: tot over een weekie :D

xxxies

• 29 Augustus 2010 - 21:00

Lucienne:

He Mieke en Kylie, alvast een hele goede terugreis en nog heel veel plezier die laatste dagen. Groetjes van de Bevertjes

• 30 Augustus 2010 - 09:43

Coco:

eindelijk is het zover kylie komt donderdag terug de tijd is snel voorbij gegaan maar dan komt mijn grote zus ook terug

TOT donderdag KYlie

XXCoco