De eerste grote reis in ons huis op wielen - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Mieke en Kylie Meijer en Strijbosch - WaarBenJij.nu De eerste grote reis in ons huis op wielen - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Mieke en Kylie Meijer en Strijbosch - WaarBenJij.nu

De eerste grote reis in ons huis op wielen

Door: miekekylie

Blijf op de hoogte en volg Mieke en Kylie

11 Augustus 2010 | Australië, Airlie Beach

Hallo lieve mensen,

Omdat we nog even flauw zijn van ons eten net krijgen jullie hier eerst even een verhaaltje over voorgeschoteld:
Natuurlijk zijn wij beiden erg goede koks, en kunnen we erg goede dingen koken. Toch heeft de plaats Airlie beach geen goede invloed op onze kookkunsten. Zo hebben wij gisteren scrumbled pancakes gegeten en vandaag rauwe potatoes met een zwart korstje. Wij zijn persoonlijk van mening dat dit allemaal te wijten valt aan onze pan zonder anti aanbaklaag, en ook aan onze kookpan waar we graag in willen bakken, en ook aan de kookpitjes. We moeten namelijk maar vier pitjes delen samen met 500 andere mensen in ons hostel. Dus dit werkt niet echt. Vandaag kwamen we dan op het plan dat we wel gesplitst konden koken, en onze beide pannen konden gebruiken om de aardappels te bakken. Resultaat: een campervan blauw van de rook en ook heerlijk ruikende kleren die we net gisteren hebben gewassen. Allemaal dus niet onze schuld, en we hebben menig hostelbewoner al een teleurgestelde blik toegeworpen als diegene lachend onze kant uit keek. Nee grapje, we konden er wel om lachen. Gelukkig hebben we onze sauzenbar nog waar we veel steun aan ondervinden. Maar dit is weer een ander verhaal wat het navragen waard is als we terug zijn.
Uiteindelijk hebben we al ons eten wel netjes opgegeten en zitten we nu lekker gevuld achter de computer.

Nu komt ons serieuze echte verhaal over onze reis:

We zijn lekker vroeg uit Cairns vertrokken zodat we goed ver konden rijden. Precies een uur later kwamen we een supermooi park genaamd Paronella park tegen. Hier besloten we om maar eens even rond te kijken. We kwamen er ook achter dat er een gratis camping bij het park zat, maar dit hadden we niet nodig omdat we vastbesloten snel door wilden reizen richting Mission beach.
Nadat we een mooie rondleiding hadden gekregen waren we beiden toch van mening dat een nachtje op een camping in zo'n mooi gebied geen kwaad kon. Zo gezegd, zo gedaan. 's Nachts hebben we nog een nachttour gedaan waarbij we lekker veel alen in een meer zagen. Ook een supergrote waterval gezien en hele mooie gebouwen. Lekker culturistisch dus!:) De camping zelf was super met allemaal lieve oude mensjes die ons overal bij wilden helpen.
De volgende morgen gingen we toch maar weer vroeg verder met onze reis richting Mission beach. Hier aangekomen hebben we een uurtje liggen zonnen, en vervolgens zijn we weer snel doorgegaan richting Magnetic island. Mission beach mooi wit strand met palmboompjes en uitzicht op eilandjes.
Na nog een aantal uurtjes te hebben gereden kwamen we aan in Townsville. Vanuit deze stad moet je naar Magnetic island. Toch besloten we hier om bepaalde (financiele) redenen niet heen te gaan en snel weer verder te reizen. Onderhand was het alweer half 5, en moesten we snel zijn met het vinden van een slaapplaats. Aangezien de campings ons ook allemaal financiele tegenvallers zouden bezorgen, besloten we op goed geluk nog een stukje verder te rijden.
Toevallig kwamen we langs een National park op rijden waar ook campingmogelijkheden waren voor 5 dollar per persoon, helemaal goed dus.
Hier hebben we een nachtje geslapen naast een vrouwtje met twee kleine kindjes. We waren wederom blij met onze campervan aangezien deze familie samen in een klein tentje sliep. De volgende morgen werden we alweer vroeg gewekt door kloppende geluiden op onze campervan; heerlijk van zulke buurkindjes. We stonden trouwens met onze campervan tussen de wallabies en de turkeys in.
We zijn na ons goede ontbijtje maar weer snel op weg gegaan richting Airlie beach. Hier kwamen we na een tijdje aan, en hier kwamen we er wederom achter dat we weer geen goedkope slaapplaats konden vinden, of uberhaupt een slaapplaats dicht bij het centrum.
We besloten om eerst maar eens een mooie boottour te boeken. En toen we aan het boeken waren, hadden we weer een meevaller. Het bureau werkte namelijk samen met een hostel en bij dit hostel hoorden ook een aantal campervanplaatsen, waarvan er nog eentje vrij was. Alsof dit nog niet genoeg was, kregen we drie gratis nachten op deze plaats bij het boeken van de boottour. Hier hebben we nou een nachtje geslapen, vannacht slapen we er nog, dan gaan we twee nachten op tour, en als we terugkomen slapen we er nog een nachtje. Morgen gaan we dus op tour met een hele grote zeilboot waar je goed op kunt zonnen, wat ons natuurlijk goed uitkomt want wij willen bruin worden.
Vandaag hebben we trouwens ook weer een actieve dag gehad. Plotseling hadden we de ingeving om weer een National park te gaan bezoeken. Hier aangekomen kwamen we een aantal nederlanders tegen die net klaar waren met het bergbeklimmen. Wel handig, zo wisten we gelijk waar we heen klommen. En zo gingen we klimmen voor een uitzicht op de Whitsunday eilanden. Het was een beste klim van ongeveer twee uurtjes maar dan heb je ook wat! Super uitzicht en heerlijk stil daarboven.

Nog even een paar serieuze zaken die we kwijt willen:
* Toen we in Cairns vrolijk ons maaltje aan het koken waren in de campervan, kregen we plotseling last van paparazzi. We stonden allebei zo perplex dat het meisje allang weer weg was gerend voordat wij ook maar iets konden doen.
* In Cairns hadden we een achtertuin met ongeveer 10000 vleermuizen. Deze vleermuizen maakten er een wedstrijdje van om Mieke onder te poepen. Dit is twee van hun gelukt. 10 punten!
* Uitglijden over zand is hier een heel serieuze zaak. Als je dit gebeurd, moet je gelijk je naam en je nummer achterlaten en wordt bijna de ambulance voor je gebeld.
* Als chinezen je de weg vragen heel interessant doen en ze vervolgens compleet de verkeerde kant op sturen.
* Chinezen vinden het ook heel moeilijk om een quad te rijden. Het is ook erg moeilijk om de quad voor je te ontwijken als je wel 3 km per uur rijdt.
* Onze sauzenbar haalt de vreemdste emoties in ons naar boven.
* Het kaartspelletje pesten is erg populair geworden in deze dagen. Bij de verliezer komt telkens weer de sauzenbar naar boven.
* We hebben tijdens het rijden al diverse keren onze koelkast open laten staan, waardoor de gehele inhoud door onze campervan heen rolde en Kylie snel naar achteren moest duiken om deze inhoud te redden.
* Het hebben van een borstzak is erg handig, zo onthouden uitsmijters je goed.
Oke dit was het wel zo'n beetje, we hebben nog genoeg meer maar daar komen we nou eventjes niet op.

We hebben allebei erg veel zin in onze trip morgen en schrijven als we terug zijn wel weer ons volgende verhaaltje!

Heel veel liefs van Mieke en Kylie

• 11 Augustus 2010 - 11:04

Giesss:

Jullie zitten zeker bij Magnum's backpackers ;-). Echt supergaaf dat jullie die zeiltocht gaan maken naar de whitsundays, daar krijg je geen spijt van hoor ;-). Afsluiting van de zeiltrip altijd ff naar Mama Africa of Morocco's altijd fijn ;-). Heel veel plezier.
    Xx
    Giesss

• 11 Augustus 2010 - 12:02

Em:

australie doet iets met jullie, daar ben ik van overtuigd :P

• 11 Augustus 2010 - 19:25

Marion:

Geweldig dames!
    Ik ben echt supertrots op jullie:D

• 13 Augustus 2010 - 21:35

Joke:

Hallo dan,
    Jawel dames, we zijn weer thuis na twee weken Biddinghuizen en al hebben we jullie verhalen nog niet gelezen. Sturen we toch effe een berichtje, leuk niet? Als de was weer draait zal ik de tijd nemen om jullie verhalen door te spitten. Geniet en tot snel. Liefs uit Didam

• 15 Augustus 2010 - 17:40

Lucienne:

Hoi allebei,
    ik weet zeker dat Mieke morgen jarig is, maar ik lees zoiets dat Kylie ook jarig is. Proficiat allebei en nog heel veel plezier!
    Groetjes van de Bevertjes

• 16 Augustus 2010 - 08:16

Lieke:

Gefeliciteerd Miek!!! 21! Eindelijk volwassen ;)
    Maak er een mooie party van daar in Aussie! :D:D

• 16 Augustus 2010 - 10:20

Kylie:

Hallo mensen, even korte reacties op jullie reacties!;)

Ja meneer Giesss wij zaten natuurlijk bij Magnums backpackers. En de zeiltocht was echt geweldig. Het zeeziekniveau was soms een beetje hoog maar dit kon de pret niet drukken!;) Nu zijn we in Hervey bay aangekomen, en maar even ontdekken wat we hier kunnen gaan doen. We hebben ons ook erg vermaakt in Mama Africa. Nog tips voor in Hervey Bay?

En familie Lammers, hoe was jullie vakantie? Lekker genoten?:) Leuk dat je gelijk weer een berichtje stuurt super om weer van jullie te horen!:)Haha er zal wel was genoeg zijn ja. Doe iedereen de groetjes daar!

• 16 Augustus 2010 - 10:48

Giesss:

Nice nice, in Hervey Bay ben je natuurlijk om naar Fraser Island te gaan ;-). Lekker cruizen op het strand met een 4wd. Hervey Bay heeft volgens mij alleen Moroccos dat zit bij Koala's backpackers. Daar kun je wel goed je verjaardag vieren ;-).
    Xx
    Giesss.

• 16 Augustus 2010 - 11:34

Mieke:

Goed te weten Gies;) thanks!!:D

• 16 Augustus 2010 - 13:54

Ank:

MIEKEEEEEEE

Gefeliciteerd!!! 21 jaar alweer, officieel volwassen :-) Ik hoorde dat je al fijn met je moeder aan het skypen was, na wat zoekwerk of ze wel online was (ja ik had Kitty aan de tel.) Geniet nog deze laatste weekjes, voor je het weet zit je weer hier in het miezerweer en dan moet je genoeg herinneringen hebben om je daar doorheen te slaan ;)

Liefs Ank