Whitsundays, Harvey bay en Frazer island! - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Mieke en Kylie Meijer en Strijbosch - WaarBenJij.nu Whitsundays, Harvey bay en Frazer island! - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Mieke en Kylie Meijer en Strijbosch - WaarBenJij.nu

Whitsundays, Harvey bay en Frazer island!

Door: miekekylie

Blijf op de hoogte en volg Mieke en Kylie

18 Augustus 2010 | Australië, Airlie Beach

Halloo luitjes!
Eerst wil ik (Mieke) iedereen bedanken voor de lieve berichtjes en felicitaties voor mijn verjaardag:D Super leuk! Ik heb dan ook een heerlijke verjaardag gehad. Ik had er vrij weinig van verwacht omdat we naar harvey bay gingen zondag. Wij wisten totaal niet wat ons daar te wachten stond.
Maar eerst zullen we beginnen bij het begin:
Whitsundays!!
We hadden een trip geboekt voor 2 nachten en 3 dagen zeilen rond de whitsundays. Onze boot zag er erg mooi uit! Avatar ofzoiets heet t ding. Zo gauw we op de boot aankwamen werden we ingedeeld op bedden. Wij dachten wat krijgen we nou? Zitten er bedden in die boot? en gaan we op die boot slapen? Wij dachten namelijk dat we meer op de eilanden zouden zijn en daar in een relaxed hostelletje zouden slapen dan op een boot. (Wisten wij veel) Naja.. t leek ons wel grappig te slapen op een boot, weer een nieuwe ervaring! We zaten met zon 25 mensen op de boot, erg gezellig veel dus. De eerste dag zijn we wezen snorkelen, in het begin een beetje wennen. Maar t was erg mooi al het mooie koraal te zien en de mooie vissen. Helaas geen Nemo gezien. Naja we hadden nog hoop voor de volgende dag. De tweede dag hebben we ook gesnorkelt(weer geen Nemo) en zijn we op de whitsundayislanden geweest, erg mooi dat witte zand en t was ook wel even fijn met de voeten op de grond te staan. Vooral als je weet dat je de 2 uur daarvoor door hoge golven door elkaar wordt geschut en kotsmisselijk ervan bent. Het snorkelen en de eilanden waren echt zo mooi! Heerlijk!
T sfeertje op de boot werd ook steeds beter, de tweede avond ging t dan ook goed loos. Op de boot hebben we ook een Belg ontmoet. Hij was wel gezellig, een echte vriend. De dag dat we terug kwamen hebben we smiddags nog ff met hem op t stand gelegen en hij moest doordat hij met de bus mee moest het afscheidsetentje van de hele boot missen. Wij kwamen op het idee dat hij ook wel met ons mee kon rijden in de campervan richting Harvey bay. (leek ons wel grappig en we vertrouwde hem en we dachten er nog wel een slaatje uit te kunnen slaan) Die avond hebben we nog een gezellig feestje gevierd in Airlie beach en de volgende ochtend begon onze trip richting Harvey bay, samen met de belg aan boord. Kerltje had ook nog bij ons geslapen omdat hij geen slaapplek had geregeld (waarvan wij dachten van wel) en wij zijn natuurlijk ook wel weer zo aardig hem niet op straat te laten slapen. Dus moest hij maar voorin liggen. (denk maar niet dat die kerl tussen ons in komt te liggen).
maarja.. de volgende ochtend vroeg opgestaan, een goed ontbijt gegeten en hop hop die camper in om onze reis te vervolgen!
een flinke lange rit achter de rug.. de hele dag moeten rijden en de belg ook nog aan boord, dat eigenlijk helemaal niet zo fijn bleek te zijn onderweg aangezien kylie op het kinderstoeltje moest zitten en hij telkens moest plassen. Dus we de heletijd moesten stoppen. Ook maakte hij een zooi van onze campervan met zijn troep. Ik dacht altijd dat vrouwen de meeste troep maakte, maar hij kon dr ook wat van zeg! Het mooie was dat we allebij geirriteerd waren, het niet zeiden tegen elkaar maar t dondersgoed wisten.. arme belg..
Aangekomen in Harvey bay... Eindelijk! onderweg vanalles tegen gekomen zoals bosbranden en veel borden met dingen erop als: Driver fatigue CRASH ZONE next 10 km
Oei.. gelukkig was Mieke nog lang niet moe aangezien Kylie daar wel voor zorgde met dr vrolijke grapjes en de mooiste liedjes kwamen voorbij.
ohja Harvey bay. Aangekomen bij ons hostel/camperpark gelijk maar even vragen of er mooie kroegjes waren waar we Miekes verjaardag goed konden vieren! Zegt een Spanjol tegen ons: dr is helemaal niks open op zondag en er is sowieso niks hier! OOHNOOOO!!! de volgende vraag: tot hoelaat is hier de bar open? antwoord: 11 uur. SLIK! maar goed dat ik op niks was ingesteld..
Een paar jongens hadden al gehoord dat ik jarig zou worden 12 uur.. en kwam er om 11 uur een frans kerltje naar ons toe: Wij hebben nog wel wat bier, misschien vinden jullie het leuk om samen met ons op je verjaardag een biertje te drinken? Tenminste.. als ik jarig zou zijn zou ik het ook niet leuk vinden alleen te zitten... Naja.. na enige (korte) twijfeling zijn we natuurlijk mee gegaan. De avond was erg gezellig en we hebben goed kunnen proosten op mijn verjaardag! Super dus:D
De volgende dag druppelde de smsjes, telefoontjes en andere berichtjes ook binnen.. tja t is hier natuurlijk ietjes vroeger. De enige die de tijd goed in de gaten heeft gehouden is Annabel! Goed bezig meid!;)

Maandagochtend vroeg opgestaan omdat we naar een andere plaats wouden dichter in t centrum. We wouden de Belg ontwijken omdat hij ons helemaal niks had gegeven voor benzinegeld ofzo, hij heeft alleen maar geprofiteerd van ons. Maar wij wisten wel beter want hij had zijn hangmat van 85 euries vergeten mee te nemen en die vonden wij toch wel erg mooi. Dus vonden we het prima dat hij ons niet uitbetaalde in valuta maar in hangmattus. Des te beter voor ons. Helaas kwam hij net aangerend terwijl wij wegreden. We waren bang dat hij in de gaten had dat hij zijn hangmat was vergeten en we hem dus moesten terug geven. Maar met onze mooie act hebben we ons eruit gered. Mieke over enthousiast over het skydiven dat ze wou doen waardoor hij weinig meer te vertellen had en we snel zijn weggereden. Hoera weg met de flauwe Belg!
We hebben ons gesetteld bij een ander hostel in harvey bay en hebben we heerlijk gelunched zodat wij zelfs geen zin meer hadden in avondeten. t was een gezellige dag. Kylie heeft op alle manieren geprobeerd voor mij een mooie verjaardag te maken.. ze had heel lief cupcakes gekocht in airlie beach en ze wou ook mooie slippers voor me kopen in een bepaalde kleur, alleen de winkel zat dicht toen ze ze wou kopen. Dus dat cadeautje was in t water gevallen.. nu zit ik nog steeds in nieuwschierigheid welke kleur havaianas (de slippers voor de mensen onder ons die niet op de hoogte zijn van de laatste mode)
Maar even terug op de cupcakes.. heerlijke cakejes van ijs had kylie gekocht met allemaal mooie kleuren en t zag er (volgens Kylie) erg mooi uit.. Helaas waren ze gesmolten in onze koelkast er zat daar namelijk een klein diepvriesje in die niet goed functioneerde.. zonde zonde... ze waren wel lekker te drinken iig hehe.
Verder heeft Kylie de campervan goed versiert en heeft ze voor sterretjes en de hele mikmak gezorgd.. wat is t toch een schat!:D

naja omdat er niks te doen was in harvey bay en we er nog bij andere mensen na hadden gevraagd.. ook waar jij over vertelde gies, er was echt niks te doen. Er lopen hier alleen maar oude mensen rond. (wel super schattig van die mensen romantisch over t strand te zien gaan)

Genoeg over dit saaie dorp. De dinsdag hebben we de hele dag op t strand gelegen.. en bruin dat we zijn geworden! foei!

Woensdag! oftewel FRAZER ISLAND!
We keken er erg naar uit.. Met de pond naar t eiland gegaan. Mieke was even koffie halen en toen ze terug kwam kreeg ze te horen dat Kylie een dolfijn had gezien! Shit gemist! Eenmaal aangekomen gingen we met een of andere vage bus op pad.. t was maar goed dat die bus zo vaag was want de wegen waren met een gewone bus onbegaanbaar... t strand is er de snelweg.. super grappig! er staan zelfs borden met 80 km
uhmm.. maar we hebben op Frazer island alle hotspots gezien. het scheepswrak, lake mc kenzie erg mooi blauw met helder drinkwater, een riviertje en nog veel meer hotspots. Ook heeft kylie een Whale gezien, naja natuurlijk heeft Mieke hem gemist met de late reactie..
Gelukkig heeft ze de dingo niet gemist (een wilde hond)
Op het eiland hebben we ook een heerlijke lunch genuttigd. Mmmmm een heerlijk buffet. Daar weten wij wel raad mee. Bij lake mc kenzie hebben we zeer grappige aziaten gespot. Een zon kerltje had de hele dag een erg mooi pak aan, hij deed net of hij op zakenreis was. Maar toen bij lake mc kenzie kwam zijn ware aard naar boven en trok hij zo al zn kleren uit waardoor hij alleen nog maar met zn witte lichaampje in een oud wit onderbroekje stond en gauw het water in dook. Toen hij uit het water kwam.. tja... Hij had genoeg bekijks laten we het daar maar op houden.

Morgen gaan we gauw weg hier uit t saaie Harvey bay en op weg naar Noosa! Als we de lonely planet moeten geloven is t daar alles behalve saai. Hoera:D

Dat was het dan wel weer!
No worries
Liefs!

• 18 Augustus 2010 - 12:41

Em:

weer een mooi avontuur meiden, leuk! xx uit utrecht

• 18 Augustus 2010 - 13:33

Lieke:

Hééél leuk verhaal meiden! En zo super herkenbaar: whitsundays, kotsmisselijk op de boot, strandje van hervey bay, en idd.. niet superveel te doen daar, in welk hostel zaten jullie? Wel grappig om te bedenken dat jullie wssl naar die supermarkt geweest zijn waar wij ook alles kochten daar. :D
    En Frazer Island, mooi dat jullie dat nog hebben gedaan! Mag je idd niet missen als je in aussie bent, super vet! Ben benieuwd naar de foto's en verhalen in real life.
    Heel veel plezier nog de laatste 2 weken (wat vliegt de tijd he!) Wij gaan vannacht op vakantie, dus tot in september! Liefssss

• 18 Augustus 2010 - 13:45

Flauwe Belg:

Ik mis mijn HANGMAT!!!!!!!!!!!!!!!

• 19 Augustus 2010 - 07:41

Marion:

Ooh dames wat klinkt het weer super! Ik vind het echt zoo leuk dat jullie het zo naarj e zin hebben!
    KUS!

• 19 Augustus 2010 - 12:24

Nathalie:

Heerlijk verhaal om te lezen echt heel leuk zeg, kan het helemaal voorstellen. Jullie twee daar lekker cruisen in de campervan, wat een feest jammer dat ik er neit bij kan zijn;) Veel plezier en geniet er nog even van wat de tijd vliegt!!

• 24 Augustus 2010 - 01:15

Mieke:

sorry flauwe belg;) we hebben hem bewust ontvoerd. De echte flauwe belg mist hem serieus op facebook,maar wij weten van niks hoor(A) Even een gauw kort berichtje..we hebben een tijd geen internet gehad en nu maar 20 minuten die al bijna om zijn. Maar t gaat hier goed! We hebben misschien niet op alle berichten van iedereen gereageerd maar dat horen jullie volgende week in nederland wel;)
    We zijn nu in brisbaine en we hebben veel beleefd. We zijn wezen surfen waardoor kylie haar enkel heeft verzwikt.. ze kan nu weer een beetje lopen maar we gaan nu op het oude mensen tempo. (gelukkig ben ik dat gewend van het verpleeghuis) Dus t gaat allemaal wat langzamer. Ook zit t weer niet mee..maarja gelukkig kan dat allemaal de schik niet bederven!:D
    See you next week!!

• 25 Augustus 2010 - 13:30

Annie:

hahaha ooh dit mis ik wel hier ook! dat heerlijke gelul van mieke en geouwehoer van jullie allbei:P flauwe belg heeft heel wat te verduren gehad en jullie erbij!! haha, prachtig. Sorry dat ik niet zo veel gereageerd heb, maar de tijd vliegt echt! ik ben alweer aan het lesgeven, heb vandaag nog over jullie verteld;) dat heb in australie winter is.. Meiden geniet er nog van! dikke kus